25 Temmuz 2013 Perşembe

Merhaba Pazarlama Dünyası

Merhaba, bu yeni blogumda pazarlama dünyasına dair her türlü yeniliği, güncel haberleri, kenarda köşede kalmış bilgileri, eğitim programlarını, 12 yıllık meslek hayatı deneyimlerimi ve bilgilerimi sizler ile paylaşacağım. Umarım pazarlama hakkında güzel bilgiler edinir ve memnun kalırsınız.



Pazarlama pek çok üniversitede ve eğitim programında dersleri okutulan, yaygın bir alandır. Pazarlama eğitimlerinde pazarlamanın 7P’si diye nitelendirilen pazarlama karması; product ( ürün ), price ( fiyat ), place ( yer ), promotion ( tutundurma ), people) ( hedef kitle ), process ( süreç ), physical evidence ( fiziksel belirti, kanıt ) temelli bir eğitim verilmektedir.  7P’ye karşılık olarak müşteri tarafından oluşturulan 7C kavramı da önemli bir kavramdır. 7C; costomer value ( tüketiciye değer katan unsur ), cost ( Maliyet ), convenience ( Erişilebilirlik ), Communucation ( İletişim), consideration ( değer verilme ), coordination ( koordinasyon ), confirmation ( onaylama ) maddelerini ifade eder. Pazarlama iletişimi, ekonomi, işletme, sosyal psikoloji gibi konular da pazarlamanın alanına girer. Pazarlama eğitimi üniversitelerin ilgili bölümleri ve çeşitli eğitim programlarında verilmektedir.



İstanbul Business School’dan konunun ilgilileri ciddi eğitimler alabilirler. İBS’de satış eğitimlerinin yanı sıra pek çok eğitim faydalı eğitim verilmektedir. Bu eğitimler arasında; marka yönetimi ve iletişimi eğitimi, finans eğitimi, yönetim ve liderlik eğitimi, insan kaynakları eğitimi, satış liderliği eğitimi, reklam yazarlığı eğitimi, sosyal medya uzmanlığı eğitimi ve e-ticaret eğitimleri verilmektedir.



İBS’de tüm eğitimler MBA programı ile desteklenmektedir. Dünyanın çoğu yerinde kabul gören MBA (Master of Business Administration),sayesinde lisans üstü bir eğitim alma şansı yakalayabilirsiniz. Liselere, üniversitelere ve çalışanlara yönelik MBA programları bulunmaktadır. E- MBA adı altında uzaktan yapılan çeşidi de mevcuttur. E- MBA’de kişiler okullarının ya da eğitim kurumlarının bağlı olduğu yurt dışında bulunan okullar ile anlaşmalı olarak bu programlara katılabilirler. Dersler internet üzerinden uzaktan gerçekleştirilir ve 3 yarıyıl sürer. Kariyeriniz ile alakalı MBA programlarına katılabilir ve kendinizi geliştirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder