26 Ağustos 2013 Pazartesi
Pazarlama Sektörü
Pazarlama sektörüne adım attığınız an yani ticarete atıldığınız an ürün ya da hizmetinizin belirlediğiniz hedef kitlenize yönelik bir strateji ile talep edilmesini isterseniz. O halde ürün ya da hizmetiniz ihtiyaca yönelik bir şey olmasa da doğru satış stratejileri ile istediğiniz satışa ulaşabilirsiniz. Piyasada bir sürü, aynı kalitede, fındıklı çikolata varken sizin fındıklı çikolatanız neden satsın? Satış eğitimi tam anlamıyla bunu karşılayacak bir programı kapsamaktadır. Talep edilmesini istediğiniz ürün ya da hizmetinizin estetiği, görseli, şıklığı normal standart kalitede, piyasadakiler ile aynı düzeyde olsa da satışını arttıran etmenlerdendir. Ucuz bir ürünün neden AB grubuna yönelik pazarlandığını hiç düşündünüz mü? Biraz bakalım isterseniz. B veya C sınıfından birinin AB grubunun özelliklerine uygun bir ürünü orta bir fiyat karşılığında alması psikolojinin tamamen satıştaki etkisine örnektir. Statü herkes için önemlidir. Aldığı ürünün nasıl durduğu, insanlar tarafından ne ölçüde benimsendiği ve nasıl kabul edildiği, sınıfı ne olursa olsun, ihtiyacı ne olursa olsun o ürünü almasına neden olacaktır. Satış eğitimi insanların algılarına ve ilgilerine yönelik psikolojik destekli bir strateji zinciridir. Siz bu zincirin halkalarına öncülük edecek kişi olmayı hedeflemelisiniz ki, eğitim programları sonucunda şirketinizdeki çalışanlarınızla her halka için beyin fırtınaları yapabilesiniz. Yöneticiliğin ilham verdiği bir şirketin başında olduğunuz takdirde, ürün ya da hizmetiniz de o ilhamı hedef kitlenize ulaştıracaktır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder