2 Haziran 2014 Pazartesi

Hoşgeldin: Karşılaştırmalı Reklamlar

Cumhurbaşkanı ‘nın onay vermesi ile birlikte başlayan karşılaştırmalı reklamlar, reklam piyasasını iyice kızıştıracağının bir göstergesi. Tüketici korunması hakkındaki kanunun, Resmi Gazete ‘de yayınlanarak yürürlüğe girmesi ile 88 maddelik kanun en dikkat çekici değişikliğin, artık markaların karşılaştırmalı reklamlara izinlerinin olmasıydı. Markalar, birbirlerine ve topluma karşı aşağılayıcı cümle ya da görsel kullanmadıkları sürece rakiplerini reklamlar üzerinden karşılaştırma yaparak, kendilerinin rakip markadan daha üst ve iyi olduklarını sergileyebilecekler.

 Hal böyle olunca da, reklam piyasasının baya bir kızışacağının göstermektedir. Çünkü Avrupa ‘da karşılaştırmalı reklamlar uzun yıllardır yapıldığı için çok yaratıcı ve eğlenceli reklamlarını internet üzerinden izleyebiliyorduk. Artık Türkiye ‘de de karşılaştırmalı reklamların yapılmasına izin verilmesi ile birlikte bizim markalarımızın arasında da büyük bir rekabetin olması ile birlikte çok yaratıcı ve eğlenceli reklamlarında hazırlanmasına olanak sağlanmış oldu.


Yaratıcı ve eğlenceli reklamlar, tüketiciler tarafından daha fazla dikkat çektiği için, insanların akıllarında daha kalıcı bir etkiye neden olmaktadır. Bu yüzden, reklam hazırlanırken, markayı ve markanın rakiplerini iyi tanımak önemlidir.  Gerekir ajansların, çalışanlarına marka eğitimi ve marka yönetimi ile ilgili yeni baştan eğitim verilerek, elemanlarını daha donanımlı bir hale getirmeleri, bizler için daha keyifli reklamların izleyebilmemiz açısından önemlidir. Bakalım ilerleyen günlerde, bizim markalarımızdan nasıl bir karşılaştırmalı reklamlar izleyeceğiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder