Cumhurbaşkanı ‘nın onay
vermesi ile birlikte başlayan karşılaştırmalı reklamlar, reklam piyasasını
iyice kızıştıracağının bir göstergesi. Tüketici korunması hakkındaki kanunun,
Resmi Gazete ‘de yayınlanarak yürürlüğe girmesi ile 88 maddelik kanun en dikkat
çekici değişikliğin, artık markaların karşılaştırmalı reklamlara izinlerinin
olmasıydı. Markalar, birbirlerine ve topluma karşı aşağılayıcı cümle ya da
görsel kullanmadıkları sürece rakiplerini reklamlar üzerinden karşılaştırma
yaparak, kendilerinin rakip markadan daha üst ve iyi olduklarını
sergileyebilecekler.
Hal böyle olunca da, reklam piyasasının baya
bir kızışacağının göstermektedir. Çünkü Avrupa ‘da karşılaştırmalı reklamlar
uzun yıllardır yapıldığı için çok yaratıcı ve eğlenceli reklamlarını internet
üzerinden izleyebiliyorduk. Artık Türkiye ‘de de karşılaştırmalı reklamların
yapılmasına izin verilmesi ile birlikte bizim markalarımızın arasında da büyük
bir rekabetin olması ile birlikte çok yaratıcı ve eğlenceli reklamlarında
hazırlanmasına olanak sağlanmış oldu.
Yaratıcı ve eğlenceli
reklamlar, tüketiciler tarafından daha fazla dikkat çektiği için, insanların
akıllarında daha kalıcı bir etkiye neden olmaktadır. Bu yüzden, reklam hazırlanırken,
markayı ve markanın rakiplerini iyi tanımak önemlidir. Gerekir ajansların, çalışanlarına marka
eğitimi ve marka yönetimi ile ilgili yeni baştan eğitim verilerek, elemanlarını
daha donanımlı bir hale getirmeleri, bizler için daha keyifli reklamların
izleyebilmemiz açısından önemlidir. Bakalım ilerleyen günlerde, bizim
markalarımızdan nasıl bir karşılaştırmalı reklamlar izleyeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder