Gün geçtikçe rekabet artıyor. Daha fazla bilinçli olmaya
başlayan tüketiciler sebebi ile firmaların mal veya hizmetlerini satması biraz
daha zorlaşıyor. İyice artan işletme sayısı, ürün sayısı ve çeşitliliği sebebi
ile artık üretici firmalar her ürettiklerinin satılmadığını biliyor. Yeni
yöntemler geliştirmeye çalışan firmalar ürün veya hizmetleri müşterilerinin
ayağına kadar götürür oldu. Müşteriler karşısında başarılı olmaya çalışan
çalışanlar bu konularda eğitilmeye başladı. Özellikle satış eğitimi almış olan
çalışanlar diğer meslektaşlarına göre biraz daha rahat gibi.
Satış eğitimlerinde öğretilen yöntemler ışığında görüşmeye
giden bir satışçının uyguladığı yöntemler vardır. Satış eğitimleri sırasında
müşterilerin bir şeyler sunmaktan önce onun ihtiyaçlarını anlamayı öğretirler.
Bu yapılmazsa büyük ihtimalle müşteri zaten görüşmeyi yarıda keser.
Satış eğitimi almış kişiler görüşmeden önce kiminle
görüşeceğini, hangi konularda nasıl konuşacağını, nelerle karşılaşabileceğini
zaten önceden ayarlamış olur. Karar verme yetkisine sahip olan kişiyi
etkilemenin esas amaç olduğu satış dünyasında satış eğitimlerinin öğrettiği bir
diğer konu ise güven sağlanmasıdır. Çünkü müşteriler ürün veya hizmetten önce
satış için gelen kişiye güven duymak isterler. Yani önce satış yapan kişiyi
satın alırlar diyebiliriz.
Müşterilere sunulan ürün veya hizmetlerde farklı olan, her
üründe bulunamayan özellikler sıralanır ve bunların müşterinin hangi
ihtiyaçlarını gidereceğinden bahsedilir. Üstüne bir de müşterinin eğer
alışverişin sağlanması sonrasında karlı olacağı hissettirilirse satış
gerçekleşir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder