11 Mart 2014 Salı

Satış Eğitimleri İle Öğrenilen Teknikler


Gün geçtikçe rekabet artıyor. Daha fazla bilinçli olmaya başlayan tüketiciler sebebi ile firmaların mal veya hizmetlerini satması biraz daha zorlaşıyor. İyice artan işletme sayısı, ürün sayısı ve çeşitliliği sebebi ile artık üretici firmalar her ürettiklerinin satılmadığını biliyor. Yeni yöntemler geliştirmeye çalışan firmalar ürün veya hizmetleri müşterilerinin ayağına kadar götürür oldu. Müşteriler karşısında başarılı olmaya çalışan çalışanlar bu konularda eğitilmeye başladı. Özellikle satış eğitimi almış olan çalışanlar diğer meslektaşlarına göre biraz daha rahat gibi.


Satış eğitimlerinde öğretilen yöntemler ışığında görüşmeye giden bir satışçının uyguladığı yöntemler vardır. Satış eğitimleri sırasında müşterilerin bir şeyler sunmaktan önce onun ihtiyaçlarını anlamayı öğretirler. Bu yapılmazsa büyük ihtimalle müşteri zaten görüşmeyi yarıda keser.
Satış eğitimi almış kişiler görüşmeden önce kiminle görüşeceğini, hangi konularda nasıl konuşacağını, nelerle karşılaşabileceğini zaten önceden ayarlamış olur. Karar verme yetkisine sahip olan kişiyi etkilemenin esas amaç olduğu satış dünyasında satış eğitimlerinin öğrettiği bir diğer konu ise güven sağlanmasıdır. Çünkü müşteriler ürün veya hizmetten önce satış için gelen kişiye güven duymak isterler. Yani önce satış yapan kişiyi satın alırlar diyebiliriz.


Müşterilere sunulan ürün veya hizmetlerde farklı olan, her üründe bulunamayan özellikler sıralanır ve bunların müşterinin hangi ihtiyaçlarını gidereceğinden bahsedilir. Üstüne bir de müşterinin eğer alışverişin sağlanması sonrasında karlı olacağı hissettirilirse satış gerçekleşir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder